- CK
- |
- Szervezet
- |
- Tudomány és művészet
- |
- Nemzetközi
- |
- Kultúra
- |
- Jelentkezők
- |
- Hallgatók
- |
- ALUMNI
- |
- Nyelvvizsgák
A CKK célja
Utolsó módosítás: 2016. február 08.
Comenius szemléletét és gyakorlatát követve, továbbá a sárospataki pedagógusképzés hagyományait folytatva a pedagógiai tevékenység korszerűsítése a kommunikációs kompetencia fejlesztésével. A kutatócsoport a kitűzött célt a Comenius Kommunikációs Program kidolgozásával kívánja elérni.
A Program – építve a korábbi hasonló törekvésekre a Zsolnay-módszertől a kooperatív technikákig – keretet kínál a gyermekek, illetve fiatalok személyiségének teljes, komplexitásában és differenciáltságában egységes fejlesztéséhez. A kutatócsoport tagjainak meggyőződése, hogy az emberi kommunikáció, mely átszövi az életünket, az ember boldogulásának (vagy boldogtalanságának), életvitelének a kerete és eszköztára. Sikeres vagy sikertelen működ(tet)ése egyúttal az egyén sikeréhez vagy sikertelenségéhez is jelentős mértékben hozzájárul. Ha a pedagógia ezt fölismeri, akár nevelési-oktatási keretként is alkalmazhatja. A csoport tagjai ezen munkálkodnak.
A kutatócsoport a kommunikációs kompetencia fogalmát és terjedelmét nem szűkíti le a verbalitásra, beleérti a nyelvi, a kommunikatív, a vizuális kommunikációt, jelentős átfedést lát a digitális kompetenciával is.
Szervezeti keret: A kutatócsoport az EKF Comenius Karán alakult meg, és végzi tevékenységét.
Célcsoport: A teljes pedagógiai vertikum a bölcsődétől és óvodától az általános és középfokú iskolán át a felsőoktatásig, kiemelt figyelemmel a pedagógusképzésre.
Megalakulása: 2015. január
Alapító tagok: Finta Éva, Kissné Gombos Katalin, Nyiri Péter, Remeczkiné Toma Kornélia, Sándor Zsuzsa, Varga-Novákovits Zsuzsa, Varga Gyula