- GTK
- |
- Szervezet
- |
- Hallgatók
- |
- Tudomány
- |
- Nemzetközi
- |
- Felvételizőknek
- |
- Képzéseink
- |
- Közlemények
- Távoktatás az Eszterházy Károly Egyetemen
- TDK 3 szekcióban
- Új Jövőkép Tanulmányi Verseny 2020
- Start-up Incubation Ecosystems
- Sárkány Pétert filozófiai kutatás vezetésére
- Magyat tudomány ünnepe a GTK-n
- MAB-EKE TUDOMÁNYOS DÍJ
- Felhívás
- Ujvári János diplomadíj-pályázat
- TDK népszerűsítő, motivációs nap
- Nagy érdeklődés mellett zajlott le a TDK moti
- KARI TDK KONFERENCIA 2021. ÁPRILIS 28.
A Gazdaságtudományi Intézet oktatóinak előadása
Utolsó módosítás: 2019. október 13.
A Gazdaságtudományi Intézet oktatóinak előadása A gazdasági és társadalmi elemzések és fejlesztési lehetőségek c. konferencián
A Szegedi Tudományegyetem 15 éves Gazdaságtudományi Kara és a Magyar Tudományos Akadémia Szegedi Akadémiai Bizottságának Gazdaságtudományi Szakbizottsága 2014. november 13-án és 14-én tudományos konferenciát szervezett Gazdasági és társadalmi elemzések és fejlesztési lehetőségek - Az ELI társadalmi, gazdasági megalapozása és multiplikátor hatása címmel. A Gazdaságtudományi Intézet két oktatója a K+F és innováció szekcióban mutatta be kutatási eredményeit.
Csorba László, a Vállalkozás-gazdaságtan Tanszék adjunktusa Az önszelekció és a kontraszelekció hatásai a piac fejlődésére címmel tartott előadást, mely a magasabb minőség alulértékelésének piacokra gyakorolt hatásait vázolta, különös tekintettel az útfüggőség felerősödésére.
Csugány Julianna, a Regionális- és Környezetgazdaságtan Tanszék tanársegéde a Jóléti államok innovatív fejlődési pályán című előadásában a skandináv jóléti államok innovatív fejlődési pályájának intézményi sajátosságait mutatta be. A világ vezető innovátor országai közül az angolszász, jellemzően piacbarát, s a piac dominanciáját előtérbe helyező Egyesült Államok és az ipari forradalom egykori élenjárója Nagy Britannia, valamint Európa északi, aktív állami szerepvállalással jellemezhető skandináv jóléti államai a napjainkban kimagasló innovációs teljesítményük eléréséhez eltérő fejlődési pályát jártak be, melynek sajátosságai az intézményi környezet elemzésével ragadhatók meg.