- GTK
- |
- Szervezet
- |
- Hallgatók
- |
- Tudomány
- |
- Nemzetközi
- |
- Felvételizőknek
- |
- Képzéseink
- |
- Közlemények
- Távoktatás az Eszterházy Károly Egyetemen
- TDK 3 szekcióban
- Új Jövőkép Tanulmányi Verseny 2020
- Start-up Incubation Ecosystems
- Sárkány Pétert filozófiai kutatás vezetésére
- Magyat tudomány ünnepe a GTK-n
- MAB-EKE TUDOMÁNYOS DÍJ
- Felhívás
- Ujvári János diplomadíj-pályázat
- TDK népszerűsítő, motivációs nap
- Nagy érdeklődés mellett zajlott le a TDK moti
- KARI TDK KONFERENCIA 2021. ÁPRILIS 28.
Tehetségtámogatás a közép- és felsőoktatásban
Utolsó módosítás: 2014. szeptember 10.
A Gazdaság- és Társadalomtudományi Karon tréningek, szakmai előadások és a tapasztalatokat összefoglaló kötet megjelenésével sikeresen lezárult a Tehetségútlevél Program által támogatott pályázat (NTP-TÚP-13-0009).
A középiskolai tanárok számára meghirdetett több napos tréningek és szakmai előadások (2014. május 15., május 22-23., május 29.) során a résztvevők megismerték egymás erősségeit és egymásra hangolódva közösen gyakorlatokat dolgoztak ki. A találkozó során személyiség-, kommunikáció- és kreativitásfejlesztő tevékenységekre került sor. Ezek segítségével a foglalkozás résztvevői jobban megismerték önmagukat és egymást, hisz csak az a tehetséggondozó tud eredményesen dolgozni, aki a tehetséget egészében fejleszti, ehhez pedig elengedhetetlen, hogy ismerje önmagát és tisztában legyen azokkal a módszerekkel, amelyek segítségével feltérképezheti a tehetségígéret gyenge és erős oldalait. A kommunikáció- és kreativitásfejlesztő tevékenységek a közös gondolkodás, a hatékony munkavégzés és a közös munka megfelelő módszereinek kidolgozásában segítettek.
Nagyon fontos tapasztalat a felsőoktatásban oktatók számára a középiskolai tehetséggondozás módszereinek ismerete. Mivel az egyetemi/főiskolai oktatóknak más tudományterületeken is ismerettel, jártassággal, esetleges kompetenciákkal kell rendelkezniük, ezért ha mentorként támogatják a középiskolás tehetségeket, akkor az ő tehetséggondozásuk multidiszciplináris szinten valósulhat meg. A felsőoktatás számára pedig könnyebbé vált az intézménybe bekerülő tehetségek megtalálása és így gyorsabban, mélyebben, intenzívebben történhet a gazdagítás és a végeredmény hasznára válik az egyénnek, az intézménynek és a nemzetnek. A programnak köszönhetően kialakult a kapcsolatok hálózata egyrészt a középiskolai tehetséggondozó műhelyek között, másrészt középiskolák és a felsőoktatási intézmény tehetséggondozása között. Összefogással megvalósíthatjuk az eredményes tehetséggondozást.
A tehetséggondozással kapcsolatos tapasztalatokat a Jó gyakorlatok a tehetséggondozásban c. kiadvány ismerteti.
A hírt és a fotót küldte: Dr. Kavecsánszki Máté, adjunktus, Politológia Tanszék